Gezond Eten Inspiratie: Wat ik eet op een dag #2 - Fit Met Charlotte

Gezond Eten Inspiratie: Wat ik eet op een dag #2

568 Views 0 Comment
wat ik eet op een dag

Hoi Allemaal! Deze week weer een nieuwe “Wat ik eet op een dag” blogje. Jullie hebben aangegeven dit erg leuk te vinden en hier nieuwe inspiratie uit op te kunnen doen. En dat is natuurlijk helemaal mijn doel, dus superleuk om te horen! Ik ben van plan om iedere week zo’n blogje online te zetten, zodat jullie genoeg nieuwe ideeën op kunnen doen om lekker en gezond te eten. Leuk idee? Let’s go!

Op deze dag werkte ik thuis, lekker makkelijk want dan hoef je niets voor te bereiden. In de avond ben ik een uurtje gaan sporten en heb ik een Grit Strength les gedaan. Hoewel ik in mijn bodypump-blogje schreef dat het niets voor mij was ging ik vanavond toch nog een keertje. Vorige week had ik namelijk de hele dag wel een lekker gevoel na deze workout, dus ik dacht: ik geef het nog een kans. Maar eerst maar eens kijken wat ik zoal gegeten heb vandaag

9:00 Ontbijten

Als ik een dagje vrij ben vind ik het altijd leuk om iets nieuws uit te proberen. Vandaag maakte ik een zoete omelet. Dit maak je van ei en banaan en daarna doe je er je favoriete toppings bovenop. Ik koos voor vers fruit, kokos, kaneel en magere kwark. Als jij dit ook wilt maken, klik dan even hier op het recept. On the side heb ik een groot glas groene thee van de Body en Fitshop. Deze thee bevat een vleugje citroen en gember. Dit vind ik de lekkerste thee om in de ochtend te drinken bij mijn ontbijt.

11:00u Tussendoortje

Ik heb alweer trek dus ik pak een tussendoortje. Even kijken wat we in huis hebben, want er moeten nog boodschappen gedaan worden (#uitstelgedrag en geen zin om de deur uit te gaan…). Er is nog best wat gezonds in huis te vinden, dus ik ga voor 3 rijstwafels. Twee daarvan beleg ik met een plakje kipfilet met tuinkruiden en 4 plakken augurk en de derde besmeer ik met appelstroop. Ik drink er een groot glas Chai Tea bij van de Pickwick. Yum!

12:30u Lunch

Ik heb eigenlijk nog geen honger, maar ik heb in de middag een afspraak bij de schoonheidsspecialiste, dus ik moet om 13:00u de deur uit. Verstandig is om wel iets te eten, anders krijg ik later in de middag teveel honger en voel ik me niet lekker (en de kans is groter dat ik dan iets ongezonds ga snaaien en dat wil ik niet). Ik kies 2 glutenvrije meerzaden boterhammen van Genius. Erg lekker! Ik prak een halve avocado en smeer 1 boterham hiermee, ik leg er nog wat plakjes gerookte kipfilet op. De andere boterham beleg ik met hummus – zongedroogde tomaat en ik snijd 3 cherrytomaatjes door de helft en beleg de boterham hiermee. Op beide boterhammen nog een lekkere snuf peper voor een spicy smaak.

16:00u Tussendoortje

Ik ben weer thuis van de schoonheidsspecialist en heb een heerlijke gezichtsbehandeling gehad. Ik heb weer trek (#teamalwayshungry) en maak een snelle snack die ook nog eens het trek/snaai/snoep gevoel stilt. Mijn ideale tussendoortjes dus! Ik snijd een appeltje in partjes en bestrooi deze met een flinke snuf koek- en speculaaskruiden. In een klein schaaltje doe ik wat cashewpasta (Als je deze nog nooit geproefd hebt, doe het!! To die for!) van de Body en Fitshop. De appeltjes dip ik in de cashewpasta. Heerlijk! On the side een heerlijke verse kruiden thee met de smaak Champagne. Deze kreeg ik opgestuurd in een leuk pakketje. Heerlijk!

18:00u Avondeten

Ik ben sinds kort Ambassadeur van Kooc. Zij verzorgen én bezorgen kant- en klare gezonde maaltijden die zijn samengesteld door Ralph Moorman. Ze zijn vrij van toevoegingen, gluten, lactose en caseïne. Vandaag heb ik de maaltijd met wilde zalm, rode rijst en zeekraal. Hij was erg lekker en super makkelijk dat mijn eten al was voorbereid en ik het alleen nog maar in de oven hoefde te doen. Een uitgebreide review van dit concept kun je binnenkort op mijn blog lezen.

wat ik eet op een dag kooc maaltijd

21:00u Avondsnack

Ik ben weer terug van mijn lesje Grit Strength. Was is dat intensief zeg! Ik heb alweer honger en na zo’n workout kunnen mijn spieren wel wat opbouwends gebruiken. Dus ik neem een snack met lekker veel eiwitjes. Ik neem Perzik Kwark van Optimel met een handje amandelen en voor de lekkere trek heb ik hier wat chocolate chips doorheen gedaan. Yum!

wat ik eet op een dag


Dit was het weer. En oja! Ik drink de hele dag door nog veel meer thee en water dan dat je ziet in deze blog. En soms water met een smaakje zoals verse muntkruiden uit mijn eigen kruidenpot in de tuin. Of ik doe er wat blauwe bessen, framboosjes, citroen, komkommer of aardbeitjes bij. Toch water met een lekker smaakje, maar geen onnodige calorieën.

Ik hoop dat jullie het weer een leuk blogje vonden vol met inspiratie!

0 Comments

Leave a Comment